dinsdag 27 juli 2010

Birthday book - deel II en deel III

Een tijdje geleden heb ik geblogged over het nieuwe verjaardagsalbum van Cas en heb ik daar de eerste drie pagina's van laten zien. Inmiddels heb ik ook Cas zijn tweede en derde verjaardag gescrapt en nu is het boek dus weer helemaal bij! Het duurt nog 350 dagen voordat Cas 4 wordt.

Voor iedere verjaardag maak ik drie pagina's; een eerste pagina met 1 grote foto en een klein tabje met het nummer van zijn verjaardag en daaronder in kleine cijfers het jaar waarin die verjaardag was. Een tweede pagina is een pagina met foto's het vieren van de verjaardag met vrienden en familie en een derde pagina van het vieren van de verjaardag op het kinderdagverblijf. Als Cas naar school gaat zal die pagina dan waarschijnlijk wel veranderen in foto's van zijn kinderpartijtje.

Op de pagina's van Cas zijn tweede verjaardag heb ik gebruik gemaakt van designpapier van October Afternoon "Thrift Shop - Needs paint" (voor- en achterkant), de journaling heb ik geprint op aquablauw cardstock. Op de grote foto zit een word fetti sticker van Making Memories uit de serie "birthday".




























Op de pagina's van Cas zijn derde verjaardag heb ik designpapier van Basic Grey gebruikt. Het blauwe papier (de rand van de page protector) is uit de serie "Oliver - Mason". Het ruitjespapier is uit de serie "Olivia - Marissa". Het donkerroze papier is uit de serie "bittersweet - crushed berry" en het witte papier waarop op de laatste pagina de journaling is geprint is uit de serie "Max & Whiskers - Elvis". Ik vind het zo leuk dat al het papier van Basic Grey uit verschillende series toch zo goed met elkaar te combineren zijn.
Ook voor dit jaar heb ik op de pagina met de grote foto nog wat word fetti stickers van Making Memories geplakt.

Het is heel basic gescrapt, maar ik vind het wel een heel mooi en rustig effect hebben als je zoveel foto's op één pagina verwerkt.
Oh en als je je afvraagt wat al die witte stipjes zijn op de tweede pagina van zijn derde verjaardag....... dat zijn gezichten van leidsters en kinderen bij Cas op het KDV en ik weet niet of iedereen het zo leuk zou vinden als ik dat zomaar op internet zet. Nu zijn ze in elk geval onherkenbaar.
Zo nu ga ik eens uitzoeken wat voor scrapspullen ik mee wil nemen op vakantie. Ik zal dus wel even niet meer bloggen.

Liefs Nicole

7 opmerkingen:

  1. wauw nicole, dit wordt heel leuk!! ik ga je idee zeker onthouden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meid wat maak je er weer een schitterend album van!!!!!
    Geweldig die foto's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig gaaf zeg! Vooral die LO's met lekker veel foto's. Ik hou ervan! Wat zal dat een feest zijn om over een aantal jaren weer door te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk zo Nicole!! Inderdaad voor later een super herinnering!
    Fijne vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh echt weer heel leuk! Wat wordt het een heel leuk geheel zo :)

    Hele fijne vakantie!
    X Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig gadaan, geweldig bedacht. Dit wordt echt een leuk album om over een jaar en daarna ook nog heel vaak even in te kijken. Ieder jaar is het nog leuker volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen