dinsdag 19 april 2011

zwemmen

Cas vond water nooit zo leuk. Oonder de douche wilde hij niet, want dan spetterde het water in zijn gezicht. Haren wassen, was tot voor kort een wekelijks terugkerend drama. Olivier die samen met Cas in bad zat te spetteren, krijg gelijk een grote mond van Cas.........
Nu ik wat meer tijd heb, ben ik een aantal keren met Cas gaan zwemmen en langzaam durft Cas iedere keer weer wat meer. De eerste keren mocht ik hem ab-so-luut niet loslaten in het zwembad, want anders begon hij hard te gillen en in het peuterbad van de glijbaan was het moedigste dat hij deed.
Langzaamaan liet ik Cas eraan wennen dat hij met de zwembandjes om bleef drijven in het water en de voorlaatste keer durfde hij in het kleine bubbelbad van het zit-randje af te springen zonder dat ik hem vasthield. Dat er daarbij soms water in zijn mond en op zijn gezicht kwam dat nam hij voor lief. In het grote bad mocht ik hem echter nog steeds niet los laten.
Vandaag zijn we weer gaan zwemmen en in het bubbelbad mocht ik Cas niet meer vasthouden! Hij heeft gesprongen, gedreven en gezwommen als een echte waterrat. Uiteindelijk mocht ik hem in het grote bad ook loslaten en durfde hij alleen door de stroming te drijven; niet één keer, nee wel twintig keer!

Wat ben ik trots op mijn kleine grote man, die nu toch bijna zijn angst heeft overwonnen!










Liefs Nicole

5 opmerkingen:

  1. Wat super! Geweldig deze stoere man.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks for stopping by my blog and leaving a comment. Where are you from? Would love to be able to translate and read your blog.
    love me :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super dat Cas nu zo lekker vrij is in het water.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooh en als ik dit lees ben ik trots met jou!! wat goed zeg van hem, en wat heerlijk dat je dit hebt kunnen bereiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat Cas nu graag in het zwembad is.
    en wat durft hij opeens veel in het water!

    O..dat wordt later kiezen...:
    Voetballer of wedstrijdzwemmer worden.

    Hier kan ik trots op zijn.

    Liefs, oma Ellen

    BeantwoordenVerwijderen